Tuesday, March 15, 2011

(ada bende) DALAM Botol




Sebetulnya saya kurang jelas mengapa Raja Azmi merasakan perlu membuat filem ini? Saya hormati keputusan barat yg semakin cenderung menghasilkan filem2 dan cereka tv dengan intisari begini kerana disana mereka sibuk memperjuangkan hak golongan ini dan sebetulnya, bagi mereka apa saja boleh... asal akal merestui. Tetapi kalu di Malaysia, medan perjuangan yg mana RA cuba b'tempur? Dan sekiranya sekadar utk memberi teladan, banyak lagi masalah lain yang meruncing. Rempit, pergaulan bebas (yg normal) dan pembuangan anak, misalannya.

Jangan kita terlampau mengikut rencana barat sehingga kita lupa timbangtara msyrkt dan agama sendiri. Lagi bodoh kalau dilihat sekadar mengikut agenda, tanpa kita sendiri mengetahui asal usulnya.

Maybe RA merasakan sex sells, tapi tidak di Malaysia. Filem2 yg cuba menggunakan the S word ntok promosi selama ini tidak pernah berjaya pecah panggung (just to name a few - Sofea Jane terkangkang2 dlm Perempuan, Isteri dan ..., Fahrin hanya b'kain basah di dalam Puaka Tebing Biru, Zulhuzaimy b'peluk2 tanpa baju di poster Cinta yg Satu dan terbaru Adiputra menayang badan berlawan di dalam Haq).

Pembikin filem Msia barangkali smua rata2 bnyk $ lebih, membuat filem membuta tuli...

1 comment:

Unknown said...

cerita yg tak ade pemikiran layak dibakul sampahkann...